03.11.2013

A ja lubię żaby

"Los im rolę zgotował nielekką"
Karolina Krowin Piotrowska, której książkę czytam z zapartym tchem na każdym kroku podkreśla swoje dobre pochodzenie, przodków z przeszłością akowska, powstańczą etc.
I przeciwstawia je ambitnym dziewczynom z Kielc, Koziej Wólki, czy innej Łomży.  W sumie nie wiem, czemu ten zabieg ma służyć.
Czym się różni sukces ludzi z korzeniami od sukcesu ludzi bez korzeni?
Miałam kiedyś taką koleżankę, która miała równie, dobre, a może i lepsze pochodzenie i też wciąż o tym mówiła.  Mnie tam nauczono, ( a nie mam takich dobrych przodków) że to w złym guście.  W sumie to logiczne, nie mam o kim mówić:)))
Jak pamiętacie żaby wiernie towarzyszyły czarownicom, ale nie były wynagradzane, bo ginęły w wywarach.
I KKP jest taką żabą polskiego szołbizu. Na pewno wie o nim wszystko, ale nie ma dystansu.
To szołbiz jej nie lubi, krytykuje i wyśmiewa.
I przy jej wiedzy, inteligencji jest jakaś bezbronna w tej książce, w tych wywiadach, choć tak często krytykuje nieumiejętność udzielania wywiadów u innych osób.
To podkreślanie pochodzenia, wspominanie, że lubi celebrytę, bo zadzwonił kiedy było jej ciężko, natrętne podkreślanie, że jakiś celebryta to jej przyjaciel i ona nic o nim nie napisze złego etc - to ewidentne pokazywanie słabości.
I w sumie mało profesjonalne, ale za to ludzkie.
Karolina KP nie ma w sobie nic z suki, ale ma miękkie, białe, żabie podbrzusze.
I dlatego ją lubię.



3 komentarze:

  1. Też ją lubię. Ale trochę więcej oczekiwałam od tej książki, trochę przypominała jakby zgrała wszystkie swoje wypowiedzi z magla towarzyskiego na dane osoby. Najbardziej mnie irytowało nie podkreślanie pochodzenia ALE troszkę jej taka postawa pani derektor liceum starej daty. To prawda, zna ''showbisnes '' od poszewki ale nie napisała o tym a myślę że było by o czym, bo to polskie malutkie podwórko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawde mowiac gdyby nie Twoja recenzja to bym jej nie czytala;)) ale masz racje

      Usuń
    2. Nic nowego tam nie napisala. I szkoda

      Usuń